Wątek kryminalno-sensacyjny jest niezwykle zawikłany - jak to u Arbola. Zaczyna się jednak dość prosto - światowej sławy skrzypaczka Gloria Tagger zleca Eduardowi Quintanie namalowanie portretu Arthura Fernándeza, wpływowego przedsiębiorcy winnego tragicznej śmierci jej syna. Zlecenie trafia do Eduarda nieprzypadkowo, gdyż kilkanaście lat wcześniej stracił on w wypadku samochodowym żonę i córkę. Gloria wierzy, że jedynie osoba, która doświadczyła podobnej jak ona traumy, będzie w stanie sportretować sprawcę jej cierpienia. Faktyczne relacje między poszczególnymi postaciami i wydarzeniami okazują się jednak znacznie bardziej złożone.
Całość tonie w dusznej atmosferze tajemnic i niedomówień. Tragedie malarza, skrzypaczki, marszandki, przedsiębiorcy, reżysera filmowego, płatnego mordercy, chińskiego stręczyciela, agenta tajnej policji i wielu innych postaci stanowią elementy inteligentnie rozplanowanej łamigłówki. Całość wymaga niezłego skupienia, ale też skutecznie trzyma w napięciu.
Tym razem autor bardzo zdystansował się od wątków historycznych i tak chętnie podejmowanego w innych powieściach motywu hiszpańskiej wojny domowej (choć w postaci Guzmana przywołuje echo niegdysiejszych wydarzeń). Książka jest zdecydowanie mniej refleksyjna niż inne powieści Arbola - ale gwarantuje świetną rozrywkę i totalny eskapizm w świat przygód i tajemnic.