Do 9 roku życia mieszkał w kubańskim miasteczku El Gabriel. W wywiadzie przeprowadzonym przez Yuko Shimizu opisał swoje najwcześniejsze inspiracje jako obrazy militarne, rewolucyjne i nacjonalistyczne. W 1980 r. wyemigrował do Stanów Zjednoczonych z rodzicami i siostrą jako jeden z Marielitos.
W 1994 r. rozpoczął pracę jako dyrektor artystyczny magazynu Time. W wieku 26 lat Rodriguez był najmłodszym dyrektorem artystycznym, który kiedykolwiek pracował nad wydaniami Time w Kanadzie i Ameryce Łacińskiej. Od 2008 roku zaczął poświęcać cały swój czas sztuce i ilustracji komercyjnej. Podczas pracy w Time wykonał znaczną ilość ilustracji - jednymi z najbardziej znanych prac tego okresu jest okładka magazynu z 27 czerwca 2005 r. poświęcona nowej rewolucji w Chinach, na której Mao Zedong ma na sobie marynarkę z logotypem Louisa Vuittona oraz okładka z Communication Arts z maja-czerwca 2006 r. (Che Guevara w logo Nike i słuchawkach Apple).
W swojej twórczości Rodriguez korzystał z różnych mediów artystycznych, w tym malarstwa, grafiki, pastelów, rysowania linii oraz cyfrowej manipulacji.